Strona główna Galeria Archiwum O szkole Kontakt

Projekty edukacyjne

Biblioteka

„Jak hotele to tylko w Warszawie” cz. 2

Był wczesny mglisty ranek 10 lutego, godzina 8.00. Pan Rysio jak zwykle gotów do wyjazdu, „wskrzesił silnik” naszego szkolnego małego autobusu, aby ruszyć w drogę.

- Teraz nasza kolej! - ktoś krzyknął z tłumu.

- Jasne ,że nasza. Była klasa żywieniowa teraz jest hotelarska - odpowiedziała Marysia.

Spakowaliśmy więc dobry humor, naszą ulubioną muzykę, trochę kanapek, nieodłącznych słodyczy i ruszyliśmy z Panem Darkiem Stasiukiem do „wielkiego świata”, aby tam na miejscu mieć możliwość podpatrzenia co w branży hotelarskiej „piszczy”.

Na początku był czterogwiazdkowy hotel Hilton, po którym to oprowadzała nas Pani Joanna Cybulska, przybliżając nam jego działalność i funkcjonowanie. Mieliśmy możliwość zwiedzania m.in. lobby hotelowego, restauracji w której serwowana jest kuchnia polska i międzynarodowa, sal konferencyjnych oraz  przestronnych i eleganckich pokoi z których to widać przepiękną panoramę Warszawy. Największe jednak wrażenie pozostawił na nas nowocześnie  urządzony apartament prezydencki znajdujący się na 25 piętrze hotelu. Apartament ten, posiada prywatną sypialnię, osobny salon jak również małą praktyczną kuchnię, z której być może kiedyś i my skorzystamy.

Bardzo dziękujemy Pani Joanno za możliwość zwiedzenia Państwa hotelu!

Kolejnym naszym przystankiem był położony w samym sercu Warszawy pięciogwiazdkowy hotel Sofitel Victoria. W lobby hotelowym przywitała nas z pięknym uśmiechem, przesympatyczna Pani Małgosia Badełek, która w bardzo ciekawy sposób opowiadała nam o jego historii i działalności, prezentując jednocześnie pokoje, apartamenty,  jak również dwie restauracje hotelowe - Kitchen Gallery czyli „śniadaniową“, przypominająca pokój w naszym rodzinnym domu, pełnym książek, różnokolorowych foteli, czy obrazów na ścianach, oraz Le Victoria Brasserie Moderne, gdzie w otwartej kuchni można przyjrzeć się pracy kucharzy, tworzących wspaniałe dania kuchni świata.  Na zakończenie naszej wizyty mogliśmy zobaczyć przepiękny basen z grą świateł i muzyki.

Pani Małgosiu bardzo dziękujemy!

Nasz wyjazd i relacja zbliża się do końca. Przed nami jeszcze „deser dnia” na godzinę 15.00. O tej właśnie porze zaproszeni zostaliśmy przez uroczą Panią Sylwię Borowską do pięciogwiazdkowego hotelu Sheraton. To właśnie Pani Sylwia pełniąc honory gospodarza, czuwała nad nami, dbając o nas i nasze samopoczucie. Już na początku jak na prawdziwego gospodarza przystało zostaliśmy przyjęci obiadem w restauracji pracowniczej Zagłoba, przygotowanym przez hotelowych kucharzy. Nie była to jedyna niespodzianka w hotelu Sheraton. Na zaproszenie Pani Sylwii odwiedził nas sam Szef Kuchni bardzo miły Pan Marcin Sasin, który to w telegraficznym skrócie (z racji swoich obowiązków) opowiadał o działalności i funkcjonowaniu kuchni, obowiązkach i pracy kucharzy.

Po bardzo smacznym poczęstunku i krótkiej rozmowie z Panem Marcinem ruszyliśmy na „podbój” hotelu, poznając jego tajemnice, przeszłość i teraźniejszość.

Na „pierwszy ogień” poszedł kierownik zmiany bankietów, który to w bardzo ciekawy sposób zapoznał nas z organizowaniem wszelkiego rodzaju przyjęć i uroczystych bali np. studniówkowych.  Mieliśmy możliwość zobaczenia takiej właśnie sali balowej na której odbywają się wspominane przyjęcia. Sala balowa to nie wszystko. Mogliśmy również zobaczyć sale konferencyjne w których odbywają się wszelkiego rodzaju spotkania biznesowe i narady. A wszystko to przygotował stanowczy ale bardzo sympatyczny Pan Daniel Antczak.

Pogodna, zawsze uśmiechnięta Pani Agnieszka Będkowska - kierownik działu służby pięter, to kolejna osoba którą mieliśmy przyjemność poznać. To właśnie Pani Agnieszka pokazała nam pokoje gościnne o różnym standardzie i wspaniałe apartamenty. Zachęcała nas do pracy w zawodzie, możliwościach awansu i rozwoju zawodowego. To było wielce przydatne i budujące dla nas, to dało nam nadzieję, że po skończeniu naszej szkoły możemy ubiegać się o pracę w zawodzie który wybraliśmy, chociażby w hotelu Sheraton.

Na koniec Pani Agnieszka zabrała nas do bardzo nowoczesnego studia fitness, raju dla wszystkich którzy dbają o zdrowie i sprawność fizyczną.

Dziękujemy wszystkim Państwu za możliwość zwiedzenia hotelu Sheraton: Pani Agnieszce, Panu Marcinowi, Panu Danielowi.

Szczególne zaś podziękowania należą się przemiłej Pani Sylwii. To Pani była tym „łącznikiem” pomiędzy nami a hotelem, to Pani zadbała o to, co mogliśmy zobaczyć, a czego nie mamy na codzie, to dzięki Pani, Pani Sylwio mogliśmy być tu z czym wiążemy naszą przyszłość. Za to wszystko Wielkie Dzięki!

Na zakończenie chcieliśmy powiedzieć, że nasze wyjazdy dydaktyczne, praktyki w hotelach warszawskich, czy też projekty unijne, to doskonała okazja naszego rozwoju.

I tylko od nas samych zależy, czy to co nasza szkoła oferuje  wykorzystamy. Na pewno warto!!!